Toimitusehdot silmälaseille ja sovituskehyksille.
Korjaustakuu
Favopticilta ostamissasi silmälaseissa on 12 kuukauden korjaustakuu, joka kattaa mahdolliset valmistusvirheet. Takuu edellyttää lasien normaalia käsittelyä eikä korvaa itseaiheutettuja vahinkoja. Muiden vaurioiden/korjauksien kustannuksista asiakas vastaa itse, niin kehysten kuin linssien osalta. Korjausosastomme arvioi, minkä tyyppisestä vahingosta on kysymys.
Katumusoikeus
Sinulla on täysi 14 päivän katumusoikeus alkaen siitä päivästä, jolloin vastaanotat lasit. Sinulla on mahdollisuus kokeilla huolellisesti silmälasejasi ennen päätöksentekoa. Lasit tulee palauttaa alkuperäispakkauksessa yhdessä lähetysluettelon kanssa. Asiakkaana katumusoikeutta käyttäessäsi joudut kustantamaan itse lähetyksestä koituvat postikulut. Lasien tulee olla uudenveroisessa kunnossa. Katumusoikeuteen kuuluu, että voit palauttaa lasit meille syytä ilmoittamatta. Jotta voimme jatkuvasti parantaa tuotteidemme laatua ja asiakaspalveluamme, olemme kuitenkin kiitollisia, mikäli kerrot palautuksen syyn. Reklamaation, katumisoikeuden tai korjaustyön yhteydessä on tuote asiakkaana lähetettävä osoitteeseen: Favoptic PL 100 96101 Rovaniemi Suomi Finland
Toimitusaika
Silmälasien toimitusaika on normaalisti 10-14 päivään siitä kun olemme saaneet täydellisen tilauksen.
Maksaminen
Ostokset maksetaan laskua vastaan. Mikäli emme ole saaneet suoritusta eräpäivään mennessä, lähetämme asiakkaalle maksumuistuksen josta veloitamme 5 euron lisämaksun. Mikäli laskua ei edelleenkään makseta muistutuksen jälkeen, annamme sen perintätoimiston hoidettavaksi.
Henkilötietojen käsittely
Kaikki henkilötiedot, jotka saamme silmälasitilauksen ja -toimituksen yhteydessä tai vieraillessasi Favopticin kotisivuilla käsitellään henkilösuojalain mukaisesti. Favoptic tallentaa ja käsittelee henkilötietoja siten, että täytämme lain ja viranomaispäätösten asettamat velvollisuudet. Henkilötietoja hyödynnetään markkina- ja asiakasanalyysien perustana, liiketoimintamenetelmien ja metodien sekä riskinhallinnan kehitystyössä. Henkilötietoja käytetään myös markkinointitarkoituksiin. Henkilötietoja luovutetaan edelleen EU:n sisä- tai ulkopuolelle Favopticin yhteistyökumppaneille, alihankkijoille, luotonantajille ja viranomaisille ilmoitettuihin tarkoituksiin. Tilaamalla lasit Favopticilta hyväksyt nämä ehdot samoin kuin sen, että voimme lähettää sinulle informaatiota ja markkinointiviestintää. Sinulla on oikeus kirjallisesti vaatia Favopticilta tietoa siitä, mitä sinua koskevia henkilötietoja Favopticilla on. Sinulla on myös oikeus vaatia, että virheelliset tiedot oikaistaan tai poistetaan. Voit myös milloin tahansa ilmoittaa kirjallisesti, ettet halua vastaanottaa suoramainontaa.
Laskun vastaanottaja muu kuin tilaaja
Jos olet tilatessasi ilmoittanut työnantajasi laskun vastaanottajaksi, toimitamme laskun kuitenkin sinulle, yhdessä silmälasiesi kanssa. On sinun vastuullasi viedä lasku työnantajallesi ja huolehtia siitä, että se maksetaan. Maksuvelvollisuus on siis edelleen sinulla ja jos jostakin syystä emme saa suoritusta, lähetämme maksumuistutuksen sinulle. Mikäli joudumme turvautumaan maksun perintään, olet myös siinä tapauksessa vastuullinen osapuoli.
Favoptic Personal Print™
Hyväksymällä Favopticin toimitusehdot vakuutat, että sinulla on tarvittavat käyttöoikeudet niihin kuviin, joita hyödynnät Favoptic Personal Print™ - designissasi. Favoptic pidättää itsellään oikeuden olla hyväksymättä sellaisia tilauksia, joissa käytettyjä kuvia voidaan pitää sopimattomina tai luotaantyöntävinä.
Ahvenanmaan tilaukset toimitetaan kuten ennenkin
Mikäli sinulta veloitetaan Maarianhaminan postissa Ahvenanmaan
arvonlisävero, palautamme maksun sinulle. Ota yhteyttä
asiakaspalveluumme support@favoptic.fi ja lähetä kopio maksukuitista
sekä pankkiyhteystietosi, niin palautamme maksamasi summan.
Sovituskehysten toimitusehdot
Yleensä lähetämme tilaamasi sovituskehykset saman päivän aikana tai sitä seuraavana arkipäivänä. Juuri nyt monet haluavat sovittaa kehyksiä kotona. Jotta voimme tarjota kaikille asiakkaillemme hyvää ja nopeaa palvelua, on tärkeää että palautat lainaamasi sovituskehykset mahdollisimman nopeasti – viimeistään kolmen päivän kuluttua. Mikäli emme ole vastaanottaneet lainaamiasi kehyksiä sovitun ajan sisällä, lähetämme sinulle sähköpostitse muistutuksen. Jos emme muistutuksen jälkeenkään ole saaneet kehyksiä takaisin, laskutamme sinua palauttamattomista sovituskehyksistä.
Piilolinssien toimitusehdot
Yleistä
Kaikki linssit toimittaa Favoptic AB. Asiakas vastaa itse tilaamiensa linssien soveltuvuudesta itselleen.
Hinnat
Kaikkiin hintoihin sisältyy alv. Toimituskulujen, 4 euroa, lisäksi hintoihin ei lisätä muita veroja tai maksuja. Kaikkien linssien toimittaja on Favoptic AB.
Toimitus
Linssit toimitetaan postikuljetuksella. Yli 95% tilauksista postitetaan tilauksen vastaanottopäivänä, mutta tiettyjen linssityyppien kohdalla toimitusaika saattaa olla pidempi. Huom! Toimitusaika sekä toorisille että moniteho piilolinsseille on noin 2 viikkoa. Posti vastaa tilausten kuljettamisesta. Normaali kuljetusaika, joka saattaa vaihdella, on noin kaksi päivää. Postinkantaja päättää voiko lähetyksen jakaa suoraan asiakkaan postilaatikkoon vai jätetäänkö tälle saapumisilmoitus jolla lähetyksen voi noutaa postin palvelupisteestä. Favoptic AB vastaa mahdollisista tuotevahingoista tai lähetyksen katoamisesta matkalla Favopticin varastosta asiakkaalle. Asiakas vastaa tuotevahingoista tai katoamisesta mikäli hän palauttaa tuotteen.
Maksu
Tuotteet maksetaan laskua vastaan, joka toimitetaan yhdessä tilauksen kanssa. Lasku tulee maksaa Favoptic AB:lle 10 päivän sisällä. Mikäli asiakkaalle on lähetettävä huomautus suorituksen viivästymisestä, peritään siitä 5 euron huomautusmaksu. Noutamattomista tuotteista asiakkaalta peritään 10 euroa.
Palautusoikeus
Asiakkaalla on 14 päivän täysi palautusoikeus siitä päivästä lukien jolloin hän on vastaanottanut tuotteen. Palautusoikeus on voimassa edellyttäen että tuote palautetaan ehjässä ja avaamattomassa alkuperäispakkauksessa. Asiakas vastaa tällöin palautuksesta aiheutuneista postikuluista.
Vaihto-oikeus
Asiakkaalla on 30 päivän vaihto-oikeus siitä päivästä lukien jolloin hän on vastaanottanut tuotteen. Vaihto-oikeus on voimassa edellyttäen että tuote palautetaan ehjässä ja avaamattomassa alkuperäispakkauksessa. Asiakas vastaa tällöin postikuluista tuotteen palauttamisen osalta ja Favoptic AB vastaa niistä postikuluista jotka aiheutuvat uuden tuotteen lähettämisestä asiakkaalle.
Vialliset tuotteet
Mikäli asiakkaalle toimitetuissa linsseissä on valmistusvika, Favoptic AB korvaa viallisen tuotteen. Palautettuaan tuotteen Favoptic AB:lle asiakas saa tilalle uuden tuotteen. Favoptic AB ei korvaa linssejä, jotka ovat rikkoutuneet asiakkaan päivittäisessä käytössä.
Henkilötietojen käsittely
Voidakseen tilata tuotteita Favopticilta, asiakkaan tulee rekisteröityä Favopticin kotisivulla. Asiakas ilmoittaa tällöin henkilötietonsa kuten nimen, osoitteen, henkilötunnuksen, sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron. Rekisteröitymisen yhteydessä asiakas hyväksyy sen, että Favoptic tallentaa tiedot ja käyttää niitä toiminnassaan GDPR edellyttämällä tavalla.
Favoptic ei luovuta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle (eli Favopticin yritysryhmän ulkopuoliselle toimijalle). Asiakkaalla on myös oikeus saada tietää mitä tietoja hänestä on rekisteröity. Mikäli tiedot ovat virheellisiä tai puutteellisia, asiakkaalla on oikeus vaatia niiden korjaamista tai poistamista.
Favoptic AB ei toimita tuotteita Ahvenanmaalle.